17 Ağustos 2013 Cumartesi

Sokak Çocuğu

Ben de annemin güzel çocuğuydum, sokakların değil
Ben de anadan doğmayım
Hepiniz gibi mucizeyim
Çocuk olmayı sizden önce bıraktım,
Oyuncaklarla oynarken siz sadece bakabildim onlara,
Eğlenmelerinize sadece imrenebildim
Benim de oyunlarım var tabi kimsenin olmadığı anlarda oynadığım.
Hırpalanmayı, sizlere el açmayı hiç istemedim.
Ben tercih etmedim bunu, bu sadece hayatın adaletsizliği
Bu benim suçum değil, suçlu değilim ki ben!
Sizden değilmişim gibi bakmalarınız
Tiksinerek, iğrenerek,
Olmaması gereken bir varlıkmışım gibi görmeniz beni
Görmezden gelmeniz mi demeliydim?
En çok da bu beni üzen, yaralayan.
Ben de masumum senin çocuğun, kardeşin gibi;
Ben de insanım senin gibi!
Ben de anlarım sevgiden, nefretten, zorluktan
Ben de şefkatten anlarım, ben de anlarım kötü sözden
Çok iyi anlarım dayaktan,
Çocuk aklımla her şeyi anlarım da
Bir vicdansızlığı anlamam.
Küçük yaşta adam oldum ben
Düşüncelerim bile büyüdü,
Ellerim, yüzüm, kıyafetlerim kirli belki; ama
Öyle güzel ki hayallerim, umutlarım.
Göremezsiniz onları; çünkü gözlerinizi kaçırıyorsunuz gözlerimden
Onların güzelliğini, umutları yansıtan ışığını görmüyorsunuz
Görmekten kaçıyorsunuz.
“Sokak çocuğu” diyor kafanızı çevirip bir kere yüzüme bakmadan geçip gidiyorsunuz;
Bir baksanız gözlerime, benim de aç olduğumu sevgiye,
Şefkate susadığımı göreceksiniz!
Çocuk aklımla çok mu konuştum?
Çocuk dediğin çok konuşmazdı değil mi?
Unutmuşum affola!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder